טיפול בהזעת יתר

אסתטיקה רפואית

טיפול בהזעת יתר

כולנו מזיעים וטוב שכך, שכן לבלוטות הזיעה תפקיד חשוב בוויסות טמפרטורת הגוף וקירורו כאשר הדבר נחוץ. אך לעיתים משהו בתפקוד הבלוטות משתבש והן מפרישות כמויות מוגברות של זיעה גם כאשר הדבר אינו נדרש. מצב זה קרוי 'הזעת יתר', והוא מתאפיין בהזעה עודפת בעיקר בבתי השחי, כפות הידיים והרגליים והפנים.

הזעת יתר היא בעיה רפואית לכל דבר הפוגעת באיכות החיים. קל לדמיין את המבוכה הכרוכה בתופעה, בפרט כאשר היא מלווה בריח רע. מהזעת יתר סובלים גברים ונשים כאחד, ורבים מהם אינם יודעים כי קיים טיפול למיגור התופעה אותו ניתן לבצע מספר פעמים בשנה.

 

הזעת יתר מוקדית

הזעת יתר מוקדית (או ראשונית) מתייחסת למצב בו הזיעה מתבטאת באזורים ספציפיים בגוף, לרוב בכפות הידיים והרגליים, בתי השחי והפנים, והיא נובעת מהפרעה בבלוטות הזיעה הממוקמות באותם אזורים. הרפואה מבחינה גם בהזעת יתר כללית, אך לרוב מדובר בסימפטום נלווה לבעיות חמורות יותר ולה טיפול שונה. במקרה של הזעת יתר מוקדית קיים טיפול זמני של הזרקת החומר  להפחתת התופעה, אשר אינו פוגע בפעילות התקנית של הבלוטות.


אז איך זה עובד?

הטוקסין הוא חומר מוכר בעולם הרפואה. הוא מצוי בשימוש נרחב בטיפולים להעלמת קמטים, אך נמצא יעיל מאוד גם בטיפול בהזעת יתר מוקדית. תפקידו הוא לשמש כמעין חוצץ בין האותות והמסרים הנשלחים בגוף לבין השרירים אליהם הם מיועדים, ובכך למנוע את התכווצות השרירים והפעלתם. במקרה של הזעת יתר הזרקתו של החומר מעכבת את המסר ששלחה מערכת העצבים אל בלוטות הזיעה להתכווץ ולפעול, ובכך כמות הזיעה פוחתת באופן משמעותי וניכר.

 

אופן הטיפול בהזעת יתר

הטיפול מתבצע במרפאה ונמשך כחצי שעה בממוצע. לפני הזרקת החומר מתבצעת הרדמה מקומית של האזורים המטופלים- באמצעות משחה כאשר מדובר בבית השחי, או בעזרת בלוק עצבי שחוסם את התחושה בכפות הידיים והרגליים. לאחר ההרדמה מתבצעת סדרה של זריקות עם מחט עדינה באזורי הטיפול.

בימים שלאחר הטיפול ניתן להרגיש בהפחתה בכמות הזיעה, כשהפסקה מוחלטת מתרחשת לאחר כשבוע, ותימשך לפרק זמן של חודשיים עד שמונה חודשים. כאשר החומר נחלש יש צורך לחזור על התהליך.


תופעות לוואי אפשריות

לטיפול בהזעת יתר מוקדית כמעט ואין תופעות לוואי. לעיתים לאחר ההזרקות יופיע כאב מקומי קל או שטפי דם קטנים, וכן חולשה בשרירי כפות הידיים שתחלוף לאחר מספר ימים. בטיפולים אחרים עלולה להיווצר הזעה במקומות אחרים כמעין פיצוי, אך בטיפול זה מדובר במקרה נדיר מאוד, אשר גם אם התרחש- יעבור תוך פרק זמן קצר.

 

מוזמנים לקביעת פגישה אישית לייעוץ מקצועי

נשמח לייעץ לכם ולהתאים לכם את סוג הטיפול אותו אתם צריכים הקפה עלינו

TOP
חייגו אלינו
דרכי הגעה